sahabat seaqidah ila Jannah...

Thursday, January 14, 2010

aku bimbang xdapat ticket VIP nanti...




Aku bimbang. Sangat bimbang ..
Bagaimanakah kalau esok..aku mati mendadak?
Sembahyangku masih banyak..yang belum terqada'
Ingin membayar puasa yang tertinggal..masih belum aku bertindak
Hutangku masih berlambak-lambak.
Finance ptptn belum lagi lunas tertunai
Hutang bank rumahku,keretaku masih belum selesai
Kewajipanku masih banyak yang terbengkalai.

Aku bimbang..sangat bimbang..
Apakah aku akan diberi VIP Welcome di alam barzakh
oleh Munkar dan Nankir dengan senyuman bermanis wajah
Atau apakah aku akan dibelasah
oleh pembengis-pembengis di alam barzakh ?
Apakah aku dapat menahan sakit
Bila ular kubur datang menggigit
Kerana sembahyangku yang amat sedikit

Aku bimbang..sangat bimbang..
Isya’ masuk..ayah ke surau menyembah Allah SWT
Aku depan tv menonton AKADEMI FANTASIA,
Ayah bertasbih, bertahmid..berzikir memuji Allah SWT
Aku terjerit²..MENYOKONG PESERTA REALITI TV YANG SIA-SIA.
Ayah menggunakan masa mencari redhaan Tuhan
Tapi aku masih berpoya-poya seperti NYAWAKU PANJANG LAGI.
Kalaulah besok subuh Izrail datang bertandang
Bagaimanakah nasibku..setelah dunia aku tinggalkan

Aku bimbang..amat bimbang
Imanku masih terumbang-ambing
Ketika aku di dalam kubur..
adakah ayat al Quran yang akan menjadi temanku?
bagaimana kalam Allah boleh menjadi temanku kat kubur kalau aku tidak menjadikan kalam Allah itu teman karibku didunia ni?
buat meredakan siksa kubur yang datang tanpa kasihan
rasakanlah aku azab di sana,kerana aku tak nak insafi diri kat dunia ni
Nasibku di bawah tanah..adakah siapa yang akan mengenangkan?
Hilang aku dari pandangan..hilanglah aku dalam kenangan.
Jadi..kenapa aku kurang berusaha menyiapkan bekalan?
Supaya di kubur nanti aku diberi VIP Welcome.

Aku bimbang..sangat bimbang..
Amal ibadahku sangat berkurang !
WAHAI MANUSIA ... taubatlah engkau dari sekarang!

Tinggalkanlah perkara yang sia2..
Tinggalkanlah melakukan perbuatan LAGHO..
Tinggalkanlah KEMAKSIATAN...

TINGGALKAN HIBURAN MELAMPAU dan PERGI KE MASJID seperti orang lain.

Qada'lah sembahyangmu yang tertinggal, bayarlah puasamu,
BERHENTILAH menjadi sahabat syaitan
MULAILAH MENJADI SHABAT BAIK AL QURAN
Agar hidupmu mendapat keredhaan
Sebelum engkau kembali ke ALAM BARZAKH
ayuh teman,mulakan langkahmu mencari ilmu yang boleh kau buat bekal di sana..
sbb kt xakan selamat kalau kt xbawak bekalan kt sendiri..

-bekalan macamana yang perlu?nak dpat tiket VIP macamana?nak hilangkan kebimbangan tu sume macamana?dan nak MULA BERTINDAK macamana?ya!jawapannya ialah dgn menimba ilmu2 agama.kt semua bisa tahu jawapannya,kdg2 mmg dah tahu tp sokmo buat2 xtahu+buat2 lupa..mmg sekarang kt tengok kemungkAran kat mana2,punyalah banyaknya sebb kt sedaar x??kt kan dah berada di akhir zaman kan2??2 kt kena kuatkan diri kt..kt xboleh ikut arus kemungkaran yg sama..entah kt sempat x,nak buat bekalan kt utk dpt tiket VIP tu kan?jap je PQ@carikla jawapan(,1 hari di alam akhirat = berapa hari kat dunia??)fuh,kalau kt pq@buat kira2 sikit,dunia ni ntah brapa hri ja sama dgn kt kat akhirat.jd berbaloi x,kt nak buat keseronokan y Allah xbagi?nak langgar perintah Allah agak2 OK X?hue...lainla lau kt xtahu yg tiap perbuatan kt,walau sekecik kuman sekalipun akn Allah hitung di .mahkamah ALLAH YANG MAHA ADIL.jgnlah kt jd golongan terdahulu y memperolok olokkannya...yok,carik ilmu nak dpt tiket VIP 2!insyaAllah,Allah MAHA PENGASIH,MAHA PENYAYANG..DIA akan bantu kt sumer amin...(INTANSURULLAH HA YANSURUKUM, WA SABBIT AQDAMAKUM)-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...