sahabat seaqidah ila Jannah...

Saturday, October 23, 2010

:::Terapi Elak Sihir:::


Bismillahirrahmanirrahim,..Allahumma solli ala Saiyidina Muhammad waala alihi Saiyidina Muhammad kama sollaita ala Ibrahim waala ali Ibrahim wabarikala Saiyidina Muhammad waala alii Muhammad kama baraktaala Saiyidina Ibrahim waala ali Saiyidnina Ibrahim fil alamina innaka hamidum majid..Sedikit ingatan dan perkongsian bersama semua teman-teman..Kutitipkan nota penting ini untuk sama-sama kita beramal keranaNya. Pendinding diri perlu dalam tiap diri insani kerana ia merupakan ikhtiar kita, buat menjaga amanah Allahu Rabbi ini-tubuh, jasad dan roh kita. Berikut merupakan sedikit amalan- amalan untuk mengelakkan sihir dan gangguan makhluk halus lain;

1)Makan tamar Ajwa 7 biji setiap pagi. Sabda Nabi S.A.W, ”Barangsiapa yang memakan 7 biji kurma ajwa, maka dia tidak akan terkena racun dan sihir pada hari itu” (Riwayat dari Sa’ad ra – HR Muslim).

2)Ambil wuduk sebelum tidur.

3)Solat lima waktu dan berjemaah setiap waktu.

4)Mengamalkan solat tahajjud.

5) Membaca taawudz.

6)Dinding diri dengan ayat2 Syifa’(ayat2 Al-Quran):
 Fatihah,ayat kursi,3 Qul,kafirun,yunus:79-82,taha:65-69,saffat:1-10,
7) Lupakan:kebaikan kita pada orang dan keburukan orang pada kita.

8) Ingat:kebaikan orang pada kita.

9) Membaca ‘Bismillahillazi La Yadurru Maasmihi Syaium fil ardhi wala fis samaie wahuwas samiun alim’ sebelum memasukkan apa-apa makanan atau minuman ke dalam mulut.

10) Melakukan tiap pekerjaan dengan mengucapkan basmalah(Bismillahirrahmanirrahim).

11) Banyak-banyak membaca ayatul Qursi setiap hari.

12) Banyak-banyak zikrullah setiap masa.

13)Mengamalkan mathurat setiap pagi dan petang.

14) Membaca Al-Quran setiap hari.

15) Menghormati orang lain dan berbuat baik dengan semua orang. Jangan bermusuh dengan sesiapa langsung, walaupun ditindas oleh segolongan orang sekalipun.

Sama-sama kita beramal dengan ajaran Islam sebenar-benarnya dalam usaha mencari kebahagiaan dalam hidup di dunia dan akhirat. Cubalah kita amalkan walau tak semua,tapi kebanyakan dari amalan-amalan yang sunat ini insyaAllah. Bukan untuk mem’protect’ diri sahaja, tapi sebagai tanda kehambaan kita dan tanda mensyukuri niqmat kurniaNya. Dan sama2 kita try dn buat sokmo teman2, perkara2 ni, sebab kesan langsung daripada amalan ni, akan bertambah ‘senang hati ‘ kita daripada pelbagai perasaan yang tak sedap dirasa seperti gundah gulana, tak senang duduk, tak bahagia, bersedih hati sokmo, risau, takut dll. Dunia sebagai ladang untuk kita bercucuk tanam. Kita tak dapat hasilnya sekarang tapi lebih baik melihat hasil lumayan di akhirat yang kekal, kelak InsyaAllah. Sama-sama kita bekalkan sunguh-sungguh ‘bekalan’ untuk kehidupan abadi di akhirat kelak. Moga sentiasa benar niat dan cara kita dalam melaksanakannya amin…. Andai Allah dan Rasulullah s.a.w di hati,insyaAllah, akan terarah ke jalan bahagia yang mustaqim(lurus). ‘Mencegah Lebih Baik Dari Mengubati’. Allahua’lam.La Haulawala Quwwata illah Billahil aliyyul azim.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...